null

Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego

KeyClinic Centrum Psychiatrii i Psychoterapii

 

  1. Postanowienia ogólne
    1. Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy.
    2. KeyClinic Centrum Psychiatrii i Psychoterapii (dalej jako: Centrum) jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 711 z późn.zm.) i przepisów wydanych na jej podstawie, ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 849); ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 790), rozporządzenia Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. poz. 666 z późn. zm.) oraz Regulaminu Organizacyjnego.
  2. Firma podmiotu leczniczego
    1. Podmiot leczniczy działa pod firmą: KeyClinic spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i używa nazwy: KeyClinic Centrum Psychiatrii i Psychoterapii, w skrócie KeyClinic lub Centrum.
    2. Adres: Keyclinic spółka z ograniczoną odpowiedzialnością: ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa
    3. Adres strony internetowej i adresu pocztowego: keyclinic.pl, info@keyclinic.pl
    4. Kierownikiem podmiotu leczniczego jest zarząd KeyClinic Sp. z o.o.
  3. Cele i zadania podmiotu leczniczego, rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
    1. Celem Centrum jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie psychiatrii, psychoterapii, psychologii, leczenia uzależnień, a także zapobieganie powstawaniu chorób i urazów oraz szerzenie wiedzy na temat zdrowia. Działania te mają służyć przywróceniu i poprawie zdrowia, wynikają z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
    2. Do zadań Centrum należy udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz wykonywanie innych działań medycznych wynikających, z procesu leczenia lub przepisów regulujących zasady ich wykonywania, a w szczególności związanych z:
  • udzielaniem świadczeń psychologicznych/psychoterapeutycznych/leczenia uzależnień
  • udzielaniem ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w formie porad, konsultacji, orzeczeń i interwencji zabiegowych,
  • prowadzenie szeroko rozumianej działalności edukacyjnej i informacyjnej, a także profilaktycznej
  • współpraca z innymi jednostkami medycznymi i akademickimi
  1. Struktura organizacyjna podmiotu leczniczego
    1. Podmiot leczniczy wykonuje działalność w zakładzie leczniczym pod nazwą KeyClinic Centrum Psychiatrii i Psychoterapii (w skrócie KeyClinic lub Centrum)
    2. W podmiocie leczniczym Centrum Psychiatrycznego KeyClinic wydzielone są jednostki organizacyjne: 
      1. KeyClinic  Centrum Psychiatrii i Psychoterapii  – Nowogrodzka
      2. KeyClinic  Centrum Psychiatrii i Psychoterapii  – Aleje Jerozolimskie
    3. W obrębie jednostek organizacyjnych wskazanych w pkt. 2 funkcjonują komórki organizacyjne:
      1. Poradnia zdrowia psychicznego dla dorosłych
      2. Poradnia zdrowia psychicznego dla dzieci
      3. Poradnia psychologiczna dla dorosłych
      4. Poradnia psychologiczna dla dzieci
      5. Poradnia leczenia uzależnień
      6. Gabinet diagnostyczno-zabiegowy
  2. Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych
    1. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa 
    2. Aleje Jerozolimskie 133/162, 02-304 Warszawa
  3. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych Centrum
    1. Świadczenia zdrowotne udzielane są przez pracowników świadczących usługi medyczne, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.
    2. W celu realizacji niektórych usług może być konieczna obecność asystenta medycznego, o czym pacjent zostanie poinformowany przy zapisie (może to dotyczyć np. osób g/Głuchych).
    3. Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
      1.  w miejscu udzielania świadczeń, pod numerami telefonów: 576 250 700 (filia na Alejach Jerozolimskich), 795 666 523 (filia na ul. Nowogrodzkiej) i 576 250 401 (leczenie zabiegowe),
      2. za pośrednictwem portalu znanylekarz.pl – https://www.znanylekarz.pl/placowki/keyclinic 
      3. za pośrednictwem poczty elektronicznej: info@keyclinic.pl lub zabiegi@keyclic.pl.
    4. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Recepcji. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać dowód tożsamości (celem zweryfikowania tożsamości, bowiem zgodnie z obowiązującymi przepisami Centrum ma prawo do przetwarzania danych osobowych w tym numeru PESEL pacjentów).
    5. W Recepcji pacjent zobowiązany jest do podania danych potrzebnych do udzielania świadczeń, wypełnienia oświadczenia dotyczącego upoważnienia określonej osoby do dostępu do dokumentacji medycznej i informacji o swoim stanie zdrowia i udzielonych mu świadczeniach zdrowotnych (lub o nieupoważnieniu nikogo), a także oświadczenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych, zgodnie z art. 17 i art. 26 Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznik Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 849) oraz oświadczenia zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/6791 o ochronie danych osobowych (RODO). 
    6. W przypadku konsultacji odbywających się przez systemy teleinformatyczne, jeśli pacjent nie jest obecny w Recepcji podmiotu przed wizytą u specjalisty, dokumenty wymienione powyżej w pkt. VI.5. wysyłane są do pacjenta przez pracownika Recepcji drogą mailową. Pacjent zobowiązany jest do odesłania podpisanych skanów oświadczeń co najmniej 24 godziny przed planowanym terminem wizyty. 
    7. Po zarejestrowaniu się do specjalisty, w umówionym terminie pacjent zgłasza się na wizytę we wskazanym gabinecie. Na pierwszą wizytę pacjent proszony jest o zgłoszenie się 15 minut przed jej planowanym rozpoczęciem w celu założenia dokumentacji medycznej.
    8. W przypadku konsultacji odbywających się przez systemy teleinformatyczne, Recepcja przekazuje pacjentowi informację, na jakim komunikatorze odbędzie się wizyta wraz z danymi do połączenia co najmniej 24 godziny przed planowanym terminem wizyty. Pacjent jest dostępny na ustalonym komunikatorze o planowanej godzinie rozpoczęcia wizyty. 
    9. Personel Centrum dokłada najwyższych starań, aby usługi były świadczone punktualnie, jednak możliwe są opóźnienia. W razie wystąpienia takiej sytuacji prosimy o wyrozumiałość. Podany czas wykonania usług ma charakter orientacyjny i może w rzeczywistości być krótszy albo dłuższy. Podlega on dostosowaniu sytuacyjnemu przez specjalistę świadczącego usługę. 
    10.  Pacjentom będącym w stanie bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia i wymagającym tym samym natychmiastowego udzielenia świadczenia zdrowotnego, świadczenia te udzielane są w pierwszej kolejności. 
    11.  W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
    12.  Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi. Skargi przyjmuje kierownik podmiotu leczniczego lub inna upoważniona przez niego osoba. Skarga może być złożona ustnie lub pisemnie. Na każdą skargę złożoną pisemnie należy udzielić pisemnej odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 14 dni.
    13.  W sytuacji wulgarnego lub w inny sposób zaburzającego funkcjonowanie podmiotu leczniczego zachowania pacjenta kierownik lub inna upoważniona przez niego osoba może podjąć decyzję o braku możliwości dalszego świadczenia usług w podmiocie. W takiej sytuacji zostanie wskazana placówka alternatywna. 
    14.  Specyfika prowadzenia procesów leczniczych i terapeutycznych Centrum Psychiatrii i Psychoterapii KeyClinic wiąże się ze współpracą specjalistów w ramach interdyscyplinarnego konsylium. Dla dobra pacjenta i prawidłowego przebiegu leczenia zastrzega się możliwość wymiany informacji między specjalistami zaangażowanymi w proces leczniczy. 
    15.  W udzielaniu świadczeń mogą brać udział za wcześniejszą zgodą pacjenta studenci lub stażyści. 
  4. Świadczenia zdrowotne w Centrum udzielane są odpłatnie.
    1. Centrum udziela świadczeń odpłatnie, wg aktualnego cennika zamieszczonego na stronie internetowej. Opłatę za usługi należy uiścić przed ich rozpoczęciem. W przypadku wizyt pierwszorazowych należy dokonać opłaty do 48 godzin przed planowanym terminem wizyty.
    2. Warunkiem odbycia wizyty online jest przesłanie potwierdzenia przelewu na adres mailowy: info@keyclinic.pl, nie później niż 48h przed jej planowanym terminem. Brak wpłaty jest równoznaczny z anulowaniem wizyty.
    3. Specjalista udzielający świadczeń może indywidualnie ustalić dodatkowe opłaty w procesach leczniczych wymagających niestandardowego postępowania. Szczególnie dotyczy to sytuacji związanych z kontaktem (telefonicznym lub za pośrednictwem poczty elektronicznej) poza wizytami w gabinecie, analizy wyników badań, dodatkowej dokumentacji medycznej lub innych czynności niezbędnych do prowadzenia procesu leczniczego. 
    4. Opłaty są dokonywane w Recepcji gotówką, kartą płatniczą lub w szczególnych wypadkach przelewem na konto bankowe. Za każdą opłaconą wizytę pacjent otrzymuje potwierdzenie zapłaty – paragon fiskalny lub fakturę. O chęci otrzymania faktury należy poinformować recepcję przed opłaceniem usługi. 
    5. Centrum ma prawo zmieniać ceny usług w zależności od sytuacji gospodarczo-ekonomicznej. O aktualizacji cennika pacjent będzie informowany w Recepcji, za pośrednictwem strony internetowej lub smsa informacyjnego z minimum miesięcznym wyprzedzeniem.
    6. W szczególnych okolicznościach cena wizyty może być modyfikowana po uprzedniej akceptacji kierownika podmiotu leczniczego.
    7. Ogólne zasady odwoływania wizyt:
      1. Pacjent ma prawo odwołać wizytę lub zmienić jej termin nie później niż 48h przed jej planowanym terminem, nie ponosząc żadnych kosztów. Wizyty odwołane później niż 48h przed planowanym terminem wymagają pokrycia 100% wartości, według obowiązującego cennika. Powyższy zapis dotyczy również leczenia zabiegowego (ketamina, TMS). 
      2. Odwołania wizyty można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonicznie/przez SMS w godzinach pracy przychodni na numer 576250700 oraz 795 666 523 lub przez portal ZnanyLekarz.
      3. Umówienie i opłacenie wizyty, której termin realizacji zaplanowany jest na mniej niż 48 godzin od momentu umówienia, skutkuje utratą możliwości przeniesienia wizyty, a w przypadku jej odwołania pacjent ponosi jej pełny koszt.
      4. Istnieje możliwość wykupienia pakietów leczniczych na niektóre usługi w cenie promocyjnej. Zmiany terminów wizyt pakietowych odbywają się według ogólnych zasad. Należność za pakiet jest bezzwrotna. W przypadku przerwania leczenia z przyczyn medycznych i związanego z tym niepełnego wykorzystania pakietu, możliwy jest częściowy zwrot, o ile cena sumy wykorzystanych usług wg regularnych stawek poza pakietem jest niższa od ceny pakietu.
    8. Zasady umawiania/odwoływania wizyt mogą być inne w przypadku specjalistów regulujących te kwestie z pacjentami na podstawie indywidualnych kontraktów terapeutycznych. 
    9. Personel Centrum może kontaktować się z pacjentem w celu przypomnienia o zbliżającym się terminie wizyty, nie jest to jednak regułą. Odpowiedzialność za dotrzymanie terminu umówionej wizyty leży po stronie pacjenta. 
  5. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych
    1. Do głównych zadań wszystkich komórek organizacyjnych oraz personelu podmiotu leczniczego należy:
      1. realizacja zadań podmiotu i celu, dla którego został on utworzony, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie;
      2. kompetentne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków;
      3. dbałość o należyty wizerunek Centrum;
      4. zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu;
      5. przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty praw pacjenta;
      6. wykonywanie innych czynności określonych w poszczególnych zarządzeniach lub poleceniach przełożonego.
    2. Wszystkie komórki organizacyjne oraz osoby w nich zatrudnione współpracują ze sobą, w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Centrum pod względem diagnostyczno-leczniczym, rehabilitacyjnym oraz administracyjno-gospodarczym.
    3. Współdziałanie między poszczególnymi jednostkami oraz komórkami organizacyjnymi Centrum powinno odbywać się w sposób, który zapewni sprawność funkcjonowania podmiotu oraz kompleksowość, dostępność i należytą jakość udzielania świadczeń zdrowotnych.
    4. Podmiot leczniczy Centrum w realizacji swoich zadań może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.
  6. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
    1. W sytuacji, gdy Centrum nie jest w stanie zapewnić świadczeń niezbędnych do prawidłowego prowadzenia procesu leczniczego (np. wymagana jest konsultacja specjalistyczna lub badanie diagnostyczne), osoba udzielająca świadczeń informuje pacjenta o podmiotach, które mogą takich niezbędnych świadczeń udzielić. W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz wydaje skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych lub do leczenia stacjonarnego.
  7. Postępowanie z dokumentacją medyczną
    1. Centrum prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. poz. 666 z późn. zm.).
    2. Centrum zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
    3. Podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych udostępnia dokumentację medyczną:
      1. podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
      2. organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom w ochronie zdrowia, a także Rzecznikowi Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli;
      3. podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
      4. upoważnionym przez podmiot, o którym mowa w art. 121 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, osobom wykonującym zawód medyczny, w zakresie niezbędnym do sprawowania nadzoru nad podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą;
      5. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez nią zadań określonych w art. 31n ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1373, z późn. zm.);
      6. Agencji Badań Medycznych w zakresie określonym ustawą z dnia 21 lutego 2019 r. o Agencji Badań Medycznych (Dz. U. poz. 447 oraz z 2020 r. poz. 567);
      7. ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
      8. uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
      9. organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
      10. podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
      11. zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
      12. komisjom lekarskim podległym ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji;
      13. osobom wykonującym zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
      14. wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1, w zakresie prowadzonego postępowania;
      15. spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1;
      16. osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
    4. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
      1. do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, z wyłączeniem medycznych czynności ratunkowych albo w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć;
      2. przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu lub kopii;
      3. przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
  8. Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej
    1. Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentom lub osobom przez nich upoważnionym do wglądu do dokumentacji medycznej, zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 6.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
      1. Za jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej opłata nie może przekraczać 0,002 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, począwszy od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych;
      2. Za jedną stronę kopii dokumentacji medycznej opłata nie może przekraczać 0,002 przeciętnego wynagrodzenia, o którym mowa w pkt 2;
      3. Za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych, opłata nie może przekraczać 0,002 przeciętnego wynagrodzenia, o którym mowa w pkt 2.
    2. Wysokość opłat o których mowa jest w załączniku nr 1 do regulaminu organizacyjnego.
  9. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi Centrum
    1. KeyClinic Centrum Psychiatrii i Psychoterapii kieruje kierownik oraz zastępcy kierownika placówki. 
    2. Kierownik i zastępcy samodzielnie podejmują decyzje dotyczące Centrum KeyClinic oraz ponoszą za nie odpowiedzialność.
    3. Do obowiązków i uprawnień kierownika należy:
      1. organizowanie i kierowanie pracą pracowników
      2. zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny współpracowników
      3. podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, premii oraz rozwiązywania umów cywilno-prawnych.
      4. redagowanie kartek urodzinowych dla wszystkich członków zespołu
      5. kontrolowanie przestrzegania przez współpracowników przepisów BHP i przeciwpożarowych,
      6. przyjmowanie skarg i zażaleń oraz prowadzenie korespondencji z nimi związanej,
      7. wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność,
      8. nadzór nad jakością udzielania świadczeń medycznych,
      9. zatwierdzanie harmonogramów pracy osób udzielających świadczeń medycznych,
      10. działanie na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
      11. nadzór nad gospodarką lekową,
      12. nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad BHP,
      13. dbanie o udzielanie świadczeń medycznych wyłącznie przez personel o niezbędnych kwalifikacjach zawodowych
  10. Prawa i obowiązki Pacjenta
    1. W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Centrum pacjent ma prawo do:
      1. poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny
      2. świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej
      3. rzetelnej informacji o stanie zdrowia
      4. wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy i leczenia
      5. natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
    2. Do obowiązków pacjenta należy:
      1. przestrzeganie zakazu palenia tytoniu (oraz produktów alternatywnych) oraz zakazu spożywania alkoholu i innych substancji psychoaktywnych na terenie Centrum
      2. przestrzeganie higieny osobistej i zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.
      3. przestrzeganie zaleceń lekarza
      4. pacjent zobowiązuje się w trakcie wizyt do podawania danych i składania oświadczeń zgodnych z prawdą. Centrum oraz jego personel medyczny nie ponosi odpowiedzialności za skutki będące następstwem podania przez Pacjenta nieprawdziwych danych lub składania nieprawdziwych oświadczeń.
  11. Postanowienia końcowe
    1. Regulamin został opracowany w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności ustawę o działalności leczniczej. W zakresie nieuregulowanym postanowieniami Regulaminu, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
    2. Postanowienia Regulaminu obowiązują cały personel Centrum, wszystkich pacjentów Podmiotu Leczniczego oraz inne osoby przebywające na jego terenie.
    3. Postanowienia Regulaminu zostają podane do wiadomości osób zatrudnionych oraz współpracujących z Centrum.
    4. Regulamin wraz z załącznikami stanowi integralną część. Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają zachowania formy i trybu właściwego dla jego wprowadzenia.
    5. Regulamin wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia działalności przez Centrum.
    6. Zmiany w regulaminie następują poprzez dodawanie kolejnych załączników.